Máme výročí

Dnes je to měsíc, co se naše domácnost rozrostla o malou chlupatou příživnici. Nikdy před tím jsem domácí zvíře neměl, tedy měli jsme doma křečky, křečíky, krysu, andulku, zebřičky, strašilky, ale vždycky se o to spíš staral brácha a já jen tak očumoval. Asi dvakrát jsem hlídal pár dnů psa, ale to se nejspíš nepočítá. Zkrátka - ještě před měsícem jsem vůbec netušil, co mě čeká.

Ne že bych teď už byl zkušený chovatel, ale díky manželce, která měla nějakou tu kočku nebo kocoura prakticky celý život a také díky kolegyni v práci, která je také zkušenou "kočičí ženou", jsem do toho rychle zapadl. Navíc se naše Daiquiri projevuje zatím jako čistotná a poměrně hodná číča a hodně mi to tedy usnadňuje. Pro začínající chovatele jsem připravil malé úvodní desatero, aby to měli stejně snadné jako já.

1. Na začátku si pevně nastavte pravidla, která budete dodržovat. Tato pravidla poté přísně dodržujte. Počítejte také s tím, že je budete dodržovat sám, kočka vám na ně kašle.

2. Nemějte obavy, co kočka celý den dělá. Kočce je taky jedno, co děláte celý den vy.

3. Přesně vymezte prostory, do kterých kočka nesmí. Toto vymezení nejlépe realizujete pomocí hustého pletiva, osvědčily se i zděné příčky.

4. Kupte kočce co nejvíce hraček. Vás to potěší a nebudete se cítit tak zle, že jediné, s čím si doopravdy hraje, je ta nejlevnější myška s rolničkou (v našem případě za deset káčé).

5. Vydává-li některá hračka při používání opravdu otravný zvuk, stává se pro kočku zajímavou až kolem desáté hodiny večerní. To vám kočka vynahrazuje tím, že si s ní vydrží hrát do jedné do rána.

6. Ráno znamená krmení. Je jedno, jestli jdete přes kuchyň kolem jejích misek poprvé nebo potřetí a kolikrát jste je již naplnil. Ráno prostě znamená krmení.

7. Večer znamená krmení. Je jedno, jestli jdete přes kuchyň kolem jejích misek poprvé nebo potřetí a kolikrát jste je již naplnil. Večer prostě znamená krmení.

8. Nikdy nepouštějte kočku do ložnice. Nebo jen při zvláštních příležitostech. Nebo jen v noci. Nebo ať si teda dělá, co chce, ale ať nelozí do peřin. No dobře, do peřin teda může, když už je stejně v ložnici. Prostě si najděte nějaké místo, kde můžete spát, protože ve vaší posteli spí kočka.

9. Všechno, co je v dosahu kočky, může být považováno za její hračku. Ve vašem bytě existuje opravdu jen málo věcí, které jsou mimo její dosah.

10. Vaše kočka vás má ráda. A bude vás mít určitě ráda nejmíň tak dlouho, než se naučí objednávat si žrádlo přes internet sama.

PS: Tento týden je to také čtyři roky, co tehdy-ještě-ne-manželka na můstku přes vodní kanál na rohu Fondamenta Lombardo a Fondamenta Borgo souhlasila, že si mne vezme. Desatero pro chov manželek si stále ještě psát netroufám.

K článku "Máme výročí"

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek